موسسه حقوقی حجتیان موسسه حقوقی حجتیان .

موسسه حقوقی حجتیان

بیمه بیکاری

بیمه بیکاری چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در این مقاله وکیل خبره محبوبه حجتیان در تهران سعی توضیح بیمه بیکار‌ی و شرایط مورد نیاز جهت استفاده از آن را دارد.امروزه تامین معاش و سپری کردن زندگی به سختی صورت می‌گیرد. مخارج بالا برای تهیه نیازهای اولیه افراد، نیاز به کار و حرفه‌ای ثابت و مشخص دارد. علاوه بر آن بسیاری از مردم به دلیل شرایط بد اقتصادی به ناچار مجبور به پیش بینی دو یا چند شغل برای گذران زندگی می‌شود. اگر در این شرایط فرد مجبور به ترک کار شود، گذران زندگی برای او سخت‌تر از قبل خواهد بود. بیمه برای جلوگیری از سخت‌تر شدن این شرایط و به عنوان حمایت از قشر کارگر طرح بیمه بیکاری می‌نماید.

از آنجا که بیکاری سبب عدم توانایی پرداخت هزینه لازم جهت تامین نیازهای اولیه می‌شود، سازمان تامین اجتماعی برای بهبود شرایط ایجاد شده و به منظور کاهش میزان فشار بر قشر کارگر و خانواده آنها به صورت موقت کارگر را تحت پوشش بیمه بیکا‌ری قرار می‌دهد.

آیا بیمه بیکاری به کارگرانی که در پایان فصل از کار اخراج شده‌اند تعلق می‌گیرد؟

در توضیح این سوال محبوبه حجتیان، به عنوان یک وکیل در تهران بیان می‌دارد: در ابتدا باید به تعریف مفهوم بیکاری از نظر سازمان تامین اجتماعی پرداخت. به بیان وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان در تهران به کارگر بیمه شده که مجبور به ترک کار به صورت موقت می‌شود در حالی که آماده برای کار است بیکار می‌گویند. بنا به توضیح افرادی که ترک کار نموده و یا استعفا داده‌اند مشمول استفاده از بیمه بیک‌اری نمی‌باشند.

بیمه شده در صورت اخراج و بیکاری موقت واجد شرایط جهت دریافت از بیمه بیکا‌ری می‌باشد. این بیمه به کارگران فصلی که در فصل کار از کار اخراج می‌شوند نیز تعلق می‌گیرد. همچنین این افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

قرارداد بین کارفرما و کارگر

بیمه بیکاری چیست

محاسبه و پرداخت مبلغ بیمه بیکاری از روز اول بیکاری

حال ممکن است این سوال مطرح شود که تا چه زمانی بیمه شده مورد نظر می‌تواند جهت دریافت مبلغ بیمه بیکا‌ری اقدام نماید؟

در پاسخ به این سوال محبوبه حجتیان وکیل بیمه در تهران بیان می‌دارد:

بیمه شده می‌تواند قبل از گذشت حداکثر ۳۰ روز از بیکار شدن با اعلام بیکاری خود و آمادگی جهت کار مشابه به واحد کار بیمه محل کار خود اقدام نماید. پس از تایید ادعای وی توسط کارشناسان مربوطه و مشخص شدن ارادی بودن و یا غیر ارادی بودن بیکاری توسط نمایندگان اداره کار و سازمان تامین اجتماعی، بیمه اقدام به پرداخت بیمه شده می‌نماید. لازم به ذکر است که محاسبه و پرداخت مستمری توسط بیمه از روز اول بیکاری خواهد بود. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .


برچسب: وکیل بیمه،وکیل پایه یک،محبوبه حجتیان،وکیل خبره،وکیل خانم،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۶:۱۵ توسط:writer موضوع: نظرات (0)