موسسه حقوقي حجتيان موسسه حقوقي حجتيان .

موسسه حقوقي حجتيان

طلاق توافقي

طلاق توافقي چيست

در دنياي كنوني با توجه به وضعيت اقتصادي نامناسب و عوامل مختلف محيطي و اجتماعي، ناسازگاري زوجين بسيار افزايش يافته است. بنابراين براي رهايي از بحران به وجود آمده و شرايط نامساعد زندگي، زن و شوهر تصميم به جدايي گرفته و به صورت توافقي اقدام به اين كار مي كنند. در اين مواقع به اين نوع طلاق، طلاق توافقي گفته مي شود.

در بين افراد جامعه يك اصطلاح غلط رايج است كه زن هنگام ازدواج يا در حين زندگي، حق طلاق را از مرد مي گيرد. در اين مورد نيز مي توان بيان كرد كه اين اصطلاح «حق طلاق» اشتباه است و از لحاظ قانوني با توجه به قوانين مدني مربوط به ازدواج هيچ گاه حق طلاق به زن داده نخواهد شد و مرد به عنوان تصميم گيرنده اصلي خواهد بود.

درواقع درباره اين نوع طلاق مي توان بيان كرد كه زن از سوي مرد وكالت دارد هر زمان صلاح ديد، از وي طلاق بگيرد. به عبارتي ديگر به اين نوع طلاق نيز مي توان طلاق توافقي گفت؛ زيرا از قبل توافق شده است كه زن به عنوان وكيل از طرف مرد و بدون حضور او، طلاق بگيرد؛ ولي در اين مورد حق مرد براي طلاق زن، از او سلب نخواهد شد.

چگونگي طلاق توافقي

طلاق توافقي ، نوعي طلاق است كه در متون قانوني به چنين طلاقي پرداخته نشده است. در اين نوع جدايي بر اساس توافقات طرفين صورت مي گيرد و جزئيات آن با توجه به توافق زوجين تفاوت دارد.

در طلاق توافقي، زن و شوهر بايد در مورد تمام مسائل حقوقي مانند مهريه، نفقه، حضانت فرزندان و ملاقات آنها، جيهزيه و ساير موارد توافق كنند. سپس درخواست خود را به دادگاه خانواده ارائه دهند كه اين مرجع قضايي با توجه به بررسي موارد و توافق هاي انجام شده، حكم عدم سازش طرفين براي جدايي را صادر خواهد كرد.

در طلاق توافقي نيز همانند ساير مسائل حقوقي خانواده، مي توان از يك وكلاي باتجربه مانند در زمينه مسائل خانوادگي مانند محبوبه حجتيان وكيل پايه يك دادگستري استفاده كرد تا روند پرونده همان طور كه تمايل داريد، پيش برود.

براي آگاهي بيشتر مطالعه مقاله حقوق خانواده پيشنهاد مي شود.

 

هزينه طلاق توافقي

براي طلاق توافقي بايد هزينه ثبت درخواست، مشاوره خانواده (به جاي داور كه در طلاق تواقفي حذف داشت)، هزينه آزمايش باربري، ثبت طلاق در محضر و حق الزحمه وكيل  پرداخت شود.

در اين نوع طلاق به علت توافقي بودن هزينه دادرسي بايد توسط هر دو نفر پرداخت شود.

مشاوره خانواده در اين نوع طلاق به جاي داور است كه براي جدايي توافقي ديگر نيازي به داوري نيست و اين مورد براي اين نوع طلاق برداشته شده است.

مدت زمان طلاق توافقي

با توجه به اينكه در اين نوع طلاق همه چيز براساس توافق طرفين صورت مي گيرد، بعد از اين مراحل قانوني و اداري آن طي شود، جدايي انجام خواهد شد. البته اگر زمان براي زوجين اولويت داشته باشند، مي توانند از وكيل خانواده براي تسريع پرونده خود استفاده كنند؛ زيرا اين نوع وكلا به قوانين تسلط داشته و ارائه لايحه حرفه اي و پيگيري هاي لازم موجب سرعت در روند پرونده خواهند شد.

همان طور كه در چگونگي مراحل طلاق توافقي ذكر شده بعد از بررسي پرونده توسط قاضي دادگاه خانواده، حكم عدم سازش صادر شده و اعتبار آن به مدت 3 ماه است، بنابراين زوجين بايد به اين زمان توجه داشته باشند؛ زيرا بعد از گذشت اين تاريخ بايد مجدد روند قانوني را بگذراند و دوباره درخواست دادرسي بدهند.

موسسه حقوقي حجتيان به سرپرستي وكيل پايه يك دادگستري محبوبه حجتيان اداره مي شود كه تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهريه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترك انفاق، تمكين و داوري در اين موسسه انجام مي شود.

همچنين تمام مسائل مربوط به قانون كار و حوادث آن، موارد كيفري و ساير موارد حقوقي توسط موسسه حجتيان انجام مي گيرد.

موسسه حقوقي حجتيان در سال 1389 شروع به كار كرده است. از زمان شروع به كار اين موسسه تا به حال سرمايه اين گروه اعتماد و اطمينان به موكلان كاردان و با تجربه است. در همين راستا موسسه حقوقي حجتيان بر خود مي‌بالد كه در تمام سال هاي فعاليت حقوقي خود پايبند به قسم خود بوده است. همچنين براي دفاع از موكلان و احقاق حق آنها، از هيچ تلاشي دريغ نكرده كه نتيجه آن هم جز موفقيت و اعتبار اين گروه حقوقي نبوده است.


برچسب: وكيل پايه يك،موسسه حقوقي،موسسه حقوقي حجتيان،وكيل خانواده،وكيل طلاق،وكيل براي طلاق توافقي،حقوقي خانواده،طلاق توافقي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۰:۲۲ توسط:writer موضوع: نظرات (0)

افزايش پرونده هاي قضايي

علل افزايش پرونده هاي قضايي

با توجه به شرايط نابسامان كنوني از لحاظ اقتصادي و فرهنگي، جامعه به صورت روزانه شاهد افزايش پرونده هاي قضايي با موضوعات مختلف است. اين پرونده هاي بيشتر شامل مسائل حقوقي (مطالبه هاي مختلف مثل چك و سفته)، مسائل كيفري (كلاهبرداري، قتل، سرقت و دزدي)، مسائل خانواده (طلاق، نفقه، حضانت، تمكين و..) و ساير موارد مورد بحث است.

علاوه بر شرايط نامساعد جامعه از لحاظ اقتصادي، ناسازگاري و صبر و شكيبايي افراد در حل مشكلات مختلف موجب مراجعه آنها به مراكز قضايي و در نهايت افزايش پرونده هاي قضايي شده است. عدم شناخت كافي افراد براي حل مسائل حقوقي خود، يكي ديگر از دلايل مراجعه به مراكز قضايي است، بنابراين بهترين كار در اين شرايط، مشاوره با وكلاي حقوقي و ارائه راهكار توسط آنها است.

خدمات موسسه حقوقي حجتيان:

وكيل خانواده

وكيل طلاق

وكيل ملكي

عوامل موثر در افزايش پرونده هاي قضايي

  • وضعيت نابسامان اقتصادي
  • كاهش آستانه تحمل افراد جامعه
  • عدم فرهنگ سازي در جامعه
  • عدم فرهنگ اجتماعي و رعايت حقوق يكديگر
  • عدم امنيت رواني در جامعه
  • ناآگاهي درباره مسائل حقوقي
  • استفاده نكردن از وكيل و مشاور حقوقي
  • عدم پيگيري از لحاظ قانوني و روند طولاني آن
  • و…

با توجه به تمام عوامل ذكر شده، مي توان بيان كرد كه تمام موارد بر افزايش پرونده هاي قضايي تاثير گذار هستند، البته اين نكته نيز قابل توجه است، زماني كه در جامعه اي مسئله حقوقي يا كيفري اتفاق مي افتد، تنها فرد مجرم، مسئول آن نخواهد بود، بلكه جامعه و شرايطي كه موجب انجام آن جرم شده است، نيز مسئول خواهند بود.

در جامعه اي كه براي رعايت حقوق يكديگر (چه در خانواده و چه در جامعه) فرهنگسازي نشده باشد، به طور قطعا با مسائل حقوقي و كيفري بسيار مواجه خواهد شد. همچنين زماني كه قانونگذاران يك جامعه براي پيگيري مسائل آن چنان كه بايد به وظيفه خود عمل نمي كنند، قطعا افراد مجرم خيالش از انجام آن كار راحت است و مي دانند كه مجازاتي در خور جرم انتظار آنها را نخواهد كشيد.

صرفا وجود قانون در جامعه، ملاك خوشبتي و اجراي قانون در يك جامعه نخواهد بود، تنها قانونگذاران آن جامعه هستند كه مي توانند با اجراي آن در برابر مجرمان، از ساير افراد براي احقاق حق آنها دفاع كنند.

وكالت انواع پرونده هاي قضايي

وكلاي موسسه حقوقي حجتيان، تجربه و دانش لازم را براي رسيدگي به پرونده قضايي دارند. اين موسسه حقوقي روند قانوني براي اين نوع پرونده ها را درك مي كند و به شما ياري مي رسانند تا در پرونده خود موفق باشيد.

موسسه حقوقي حجتيان به سرپرستي وكيل پايه يك دادگستري محبوبه حجتيان اداره مي شود كه تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهريه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترك انفاق، تمكين و داوري در اين موسسه انجام مي شود.

همچنين تمام مسائل مربوط به قانون كار و حوادث آن، موارد كيفري و ساير موارد حقوقي توسط موسسه حجتيان انجام مي گيرد.

موسسه حقوقي حجتيان در سال 1389 شروع به كار كرده است. از زمان شروع به كار اين موسسه تا به حال سرمايه اين گروه اعتماد و اطمينان به موكلان كاردان و با تجربه است كه بهترين سرمايه براي آنها است. در همين راستا موسسه حقوقي حجتيان بر خود مي‌بالد كه در تمام سال هاي فعاليت حقوقي خود پايبند به قسم خود بوده است. همچنين براي دفاع از موكلان و احقاق حق آنها، از هيچ تلاشي دريغ نكرده كه نتيجه آن هم جز موفقيت و اعتبار اين گروه حقوقي نبوده است.


برچسب: موسسه حقوقي،وكيل بيمه،وكيل طلاق،موسسه حقوقي حجتيان،وكيل خانواده،وكيل ملكي،فعاليت حقوقي،وكيل پايه يك دادگستري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۰:۰۸ توسط:writer موضوع: نظرات (0)

قانون مهريه

قانون مهريه
قوانين مهريه

مهريه و نفقه حقوقي است كه به طور تقريبي مي توان بيان كرد كه در جامعه كنوني ايران غير قابل وصول شده است و براي گرفتن اين حق مسلم بايد تلاش بسيار داشت و زمان زيادي گذاشت تا به آن دست يافت. تا پايان مقاله با موسسه حقوقي حجتيان همراه باشيد.

مهريه همانند ساير موارد مدني و براي دفاع از حقوق خانواده داراي قوانين خاص خود است. براي اجراي آن بايد با قانون مهريه آشنا بود و نسبت به آن آگاهي كامل داشت تا بتوان در مورد آن اقدام كرد. در اغلب موارد اين كار را بايد به وكلاي حقوقي اين (همان وكلاي خانواده) كه در اين زمينه تخصص دارند، سپرد. با اين كار مي توانيد خيال خود را از بابت اين كار آسوده كنيد و مطمئن باشيد كه از حق شما براي گرفتن مهريه دفاع خواهد شد.

براي آگهي بيشتر مطالعه مقاله  وظايف وكيل مدافع پيشنهاد مي شود.

مهريه چيست؟

به ميزان مبلغ، سكه، زمين، طلا يا هر مورد با ارزشي كه در هنگام عقد نكاح دائمي يا موقت از طرف مرد، به عنوان هديه به زن مشخص مي شود، مهريه مي گويند. در مهريه كه به صورت رسمي در سند ازدواج قيد شده است، مرد متعهد مي شود كه در هر زمان زن درخواست كند، بايد آن را پرداخت كند.

دو نوع مهريه عندالمطالبه و عندالستطاعه است كه هر كدام براساس قانون مهريه در هنگام اجرا با هم متفاوت است.

ممكن است مرد در هنگام درخواست زن، توانايي پرداخت آن را نداشته باشد، بنابراين در آن هنگام براساس قانون مهريه با آن برخورد خواهد شد. لازم به ذكر است كه در اكثر موارد، مردها از پرداخت مهريه به خصوص در هنگام جدايي با وجود توانايي مالي، خودداري مي كنند و اظهار مي دارند كه از توانايي مالي برخودار نيستند كه در اين موارد نيز حتما بايد بررسي هاي قانوني صورت گيرد. اگر ثابت شود كه برخلاف اظهار آنها، توانايي مالي داشته، بايد بر اساس قانون مهريه، تمام مورد تعيين شده به عنوان مهريه به زن پرداخته شود.

براي آگهي بيشتر مطالعه مقاله علل افزايش روزانه پرونده هاي قضايي پيشنهاد مي شود.

آشنايي با قانون مهريه

با توجه به اينكه مهريه يك زن چه چيزي است، قوانين مربوط به آن با يكديگر تفاوت دارد. بنابراين هنگام تعيين مهريه و درخواست براي اجراي مهريه بايد به اين موارد نيز توجه ويژه داشت. هنگامي كه مبلغ به عنوان مهريه تعيين مي شود، براساس نرخ روز محاسبه مي شود، اين نوع مهريه هم از طريق دادگاه و هم اداره ثبت قابل اجرا و پيگيري است.

در ايران امروزي كه بيشتر مهريه زنان سكه است، هنگام اجراي مهريه تعداد آن را مورد بررسي قرار مي دهند، به اين صورت كه با توجه به قانون جديد فقط براي 110 سكه آن اجراييه از طريق دادگاه يا اداره ثبت صادر مي شود و فقط براي اين تعداد آن را ممنوع الخروج مي كنند.

قانون مهريه ( وكيل طلاق ) در هنگام پرداخت آن، با توجه نوع مهريه عندالمطالبه و عندالستطاعه تفاوت بسياري دارد، به اين صورت كه در مهريه عندالستطاعه امكان جلب و ممنوع خروج كردن همسر وجود ندارد. فقط براي اموالي كه به نام وي ثبت شده است، مي توان اقدام كرد، در غير اين صورت مهريه قابل وصول نخواهد بود.

در عقد نكاح موقت هنگامي در دفاتر ازدواج ثبت شود، از طريق دادگاه قابل پيگيري است؛ ولي چون سند رسمي محسوب نمي شود، نمي توان آن را از اداره ثبت اسناد پيگيري كرد.

در هنگام زندگي زناشويي نيز، زن مي تواند براي پرداخت مهريه درخواست دهد، زيرا حق مسلم اوست؛ ولي با توجه به شرايط زندگي بايد اين كار انجام دهد و ممكن است به صلاح زندگي و فرزندان و خانواده او نباشد، هر چند كه مرد توانايي مالي بالايي داشته باشد. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: موسسه حقوقي،وكيل طلاق،موسسه حقوقي حجتيان،قانون مهريه،طلاق،وكيل مدافع،وكيل خانم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۶:۲۹ توسط:writer موضوع: نظرات (0)

بيمه بيكاري

بيمه بيكاري چيست و به چه كساني تعلق مي‌گيرد؟

در اين مقاله وكيل خبره محبوبه حجتيان در تهران سعي توضيح بيمه بيكار‌ي و شرايط مورد نياز جهت استفاده از آن را دارد.امروزه تامين معاش و سپري كردن زندگي به سختي صورت مي‌گيرد. مخارج بالا براي تهيه نيازهاي اوليه افراد، نياز به كار و حرفه‌اي ثابت و مشخص دارد. علاوه بر آن بسياري از مردم به دليل شرايط بد اقتصادي به ناچار مجبور به پيش بيني دو يا چند شغل براي گذران زندگي مي‌شود. اگر در اين شرايط فرد مجبور به ترك كار شود، گذران زندگي براي او سخت‌تر از قبل خواهد بود. بيمه براي جلوگيري از سخت‌تر شدن اين شرايط و به عنوان حمايت از قشر كارگر طرح بيمه بيكاري مي‌نمايد.

از آنجا كه بيكاري سبب عدم توانايي پرداخت هزينه لازم جهت تامين نيازهاي اوليه مي‌شود، سازمان تامين اجتماعي براي بهبود شرايط ايجاد شده و به منظور كاهش ميزان فشار بر قشر كارگر و خانواده آنها به صورت موقت كارگر را تحت پوشش بيمه بيكا‌ري قرار مي‌دهد.

آيا بيمه بيكاري به كارگراني كه در پايان فصل از كار اخراج شده‌اند تعلق مي‌گيرد؟

در توضيح اين سوال محبوبه حجتيان، به عنوان يك وكيل در تهران بيان مي‌دارد: در ابتدا بايد به تعريف مفهوم بيكاري از نظر سازمان تامين اجتماعي پرداخت. به بيان وكيل پايه يك دادگستري محبوبه حجتيان در تهران به كارگر بيمه شده كه مجبور به ترك كار به صورت موقت مي‌شود در حالي كه آماده براي كار است بيكار مي‌گويند. بنا به توضيح افرادي كه ترك كار نموده و يا استعفا داده‌اند مشمول استفاده از بيمه بيك‌اري نمي‌باشند.

بيمه شده در صورت اخراج و بيكاري موقت واجد شرايط جهت دريافت از بيمه بيكا‌ري مي‌باشد. اين بيمه به كارگران فصلي كه در فصل كار از كار اخراج مي‌شوند نيز تعلق مي‌گيرد. همچنين اين افراد مي‌توانند از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

بيشتر بخوانيد:

قرارداد بين كارفرما و كارگر

بيمه بيكاري چيست

محاسبه و پرداخت مبلغ بيمه بيكاري از روز اول بيكاري

حال ممكن است اين سوال مطرح شود كه تا چه زماني بيمه شده مورد نظر مي‌تواند جهت دريافت مبلغ بيمه بيكا‌ري اقدام نمايد؟

در پاسخ به اين سوال محبوبه حجتيان وكيل بيمه در تهران بيان مي‌دارد:

بيمه شده مي‌تواند قبل از گذشت حداكثر ۳۰ روز از بيكار شدن با اعلام بيكاري خود و آمادگي جهت كار مشابه به واحد كار بيمه محل كار خود اقدام نمايد. پس از تاييد ادعاي وي توسط كارشناسان مربوطه و مشخص شدن ارادي بودن و يا غير ارادي بودن بيكاري توسط نمايندگان اداره كار و سازمان تامين اجتماعي، بيمه اقدام به پرداخت بيمه شده مي‌نمايد. لازم به ذكر است كه محاسبه و پرداخت مستمري توسط بيمه از روز اول بيكاري خواهد بود. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: وكيل بيمه،وكيل پايه يك،محبوبه حجتيان،وكيل خبره،وكيل خانم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۶:۱۵ توسط:writer موضوع: نظرات (0)

نكات قراردادهاي كاري

نكات قرارداد كاري
قرارداد كاري

نكات قراردادهاي كاري كه بايد رعايت شود

نكات قراردادهاي كاري..!

تنظيم قرارداد يكي از مسائل مهم و تاثير گذار در زندگي بسياري از اشخاص مي باشد. گاها مي‌تواند منافع زيادي براي شخص به همراه آورد و يا در صورت عدم توجه به نكات دقيق حقوقي درج شده در متن قرارداد مي‌تواند ضررهاي جبران ناپذيري براي  افراد در پي داشته باشد. به همين دليل اگر چه ما در اين مطلب به شما كمك مي‌كنيم نكات اصلي كه بايد در قرارداد گنجانده شود را بدانيد.

خدمات موسسه حقوقي حجتيان وكيل پايه يك دادگستري:

وكيل طلاق

وكيل خانواده

اما قويا توصيه مي‌كنيم حتما در تنظيم قرارداد با وكيلي مجرب مشورت نموده تا از ضررهاي احتمالي پيش رو و مراجعه به مراجع قضايي و داوري پيشگيري شود.

اگر چه قانون هر توافقي بين افراد را محترم مي شمارد اما اين توافق نبايد برخلاف قانون باشد. در ادامه متن به توضيح پيرامون عنواين مختلف درج شده در متن قرارداد مي‌پردازيم.

شرايط صحت قرارداد

براي صحت قراردادها طبق ماده‌ي 190 قانون مدني دارا بودن چهار شرط لازم است:

  1. قصد و رضاي طرفين.
  2. اهليت طرفين.
  3. موضوع معيني كه مورد معامله باشد.
  4. مشروعيت جهت معامله.

انواع قراردادها

قراردادها عناويني مختلفي دارند مانند:

  • استخدام
  • پيش فروش آپارتمان
  • مشاركت در ساخت
  • اجاره
  • پيمانكاري
  • قرارداد مشاركت مدني و…

بنابراين لازم است كه قرارداد با نياز هر كسب و كار و كاملا متناسب با آن تنظيم شود و بر همين اساس نمي‌توان براي همه‌ي قراردادها متني آماده و از پيش تعيين شده‌ي يكساني تنظيم نمود. پيشنهاد ما به شما اين است در حوزه‌هاي اختصاصي هر قرارداد با متخصص آن حوزه مشورت نماييد تا ضرر و زياني متوجه شما نشود.

نكات قراردادهاي كاري

مطالب كاربردي:

مطالبه هاي حقوقي

در ادامه شما را با 10 تا از نكات قراردادهاي كاري مهم آشنا خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

1- عنوان

يكي از ابتدايي‌ترين و در عين حال مهم‌ترين اقدامات در تنظيم قرارداد انتخاب عنوان مناسب با حدود تعهدات و مفاد قرارداد مورد نظر طرفين قرارداد مي‌باشد.

2- طرفين قرارداد

يك قرارداد مي‌تواند بين دو يا چند نفر و يا بين اشخاص حقوقي و يا حقيقي تنظيم شود كه لازم است مشخصات كامل طرفين قرارداد در متن قرارداد گنجانده شود. چنانچه قرارداد با شخص حقوقي (شركت) باشد، لازم است نام شخص حقوقي، شناسه ملي، شماره‌ي ثبت و نشاني آن نوشته شود.

لازم به ذكر است كه در قراردادهايي كه با شركت‌ها بسته مي‌شود طرف قرارداد شركت محسوب مي‌شود نه مديران شركت. همچنين مسئوليت اجراي تعهدات با شركت مي‌باشد مگر آنكه خلاف آن در قرارداد ذكر شود.

در مورد شركت‌ها بايد آگهي تاسيس شركت، آگهي ثبتي آخرين تغييرات شركت، اساس‌نامه و حق امضاداران آن شركت مورد برررسي قرار گيرد و لزوما بايد ملاحظه‌ي اساس‌نامه شركت و آگهي آخرين تغييرات مندرج در آن مشخص شود كه شركت در محدوده‌ي موضوع فعاليت خود قصد انعقاد قرارداد داشته باشد. همچنين اشخاصي كه براي شركت حق امضاي اسناد و قرارداد را دارا مي‌باشند همچنين نمايندگي‌هاي شركت محرز باشد. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: وكيل خانواده،وكيل طلاق،وكيل انحصار وراثت،وكيل خانم،موسسه حقوقي،موسسه حقوقي حجتيان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۰:۴۳ توسط:writer موضوع: نظرات (0)

حقوق خانواده چيست؟

حقوق خانواده چيست
وكيل خانواده

حقوق خانواده يك حوزه عمل حقوقي است كه بر مسائل مربوط به روابط خانوادگي مانند ازدواج، فرزندخواندگي، طلاق و حضانت فرزند و ساير موارد تمركز دارد.

وكيل خانواده مي تواند در دادرسي هاي دادگاه خانواده يا در مذاكرات مربوطه به نمايندگي از موكلان خود وكالت كنند. همچنين آنها مي توانند اسناد حقوقي مهمي مانند دادخواست هاي دادگاه يا قراردادهاي ملكي را تهيه كنند.

برخي از وكلاي خانواده حتي در فرزندخواندگي يا ساير مواردي كه معمولاً به طلاق مربوط نمي شوند، تخصص دارند. موضوع خانواده جنبه هاي زيادي از زندگي را در بر مي گيرد. بنابراين وكلا در اين زمينه به تمام افرادي كه به انواع مسائل حساس روبه رو هستند، كمك مي كنند.

مسائلي كه درباره حقوق خانواده مطرح مي شود، عبارت است از:

رهايي: فرايند دادگاهي است كه از طريق آن يك خردسال از خود حمايت مي كند، مسئوليت رفاه شخصي بزرگسالان را بر عهده مي گيرد و ديگر تحت مراقبت والدين خود نيست.

دارايي همسر: اموالي است كه هنگام دادخواست مهريه قبل از طلاق يا طلب مهريه در حين زندگي، بررسي قرا مي گيرد.

نفقه: كمك هزينه اي است كه توسط همسر در حين جدايي و قبل از طلاق قانوني داده مي شود.

پدري: منشأ يا نسب از پدر (تثبيت پدري به معناي تأييد هويت پدر بيولوژيكي كودك است).

براي آگاهي بيشتر مطالعه مقاله طلاق از طرف زوجه پيشنهاد مي شود.

چگونگي حقوق خانواده

حقوق خانواده از سه حوزه اصلي تشكيل شده كه عبارت از حقوق زناشويي، مالي و حقوق كودك است. بسياري از وكلا انتخاب مي كنند كه در حقوق زوجيت يا حقوق كودك تخصص داشته باشند، در حالي كه برخي ديگر از مشتريان مختلط برخوردار هستند.

همچنين مي تواند خشونت خانگي، سرپرستي، كودك آزاري و بي توجهي را پوشش دهد. موارد ديگر ممكن است شامل قانون ارث، بازنشستگي و ساير موارد باشد.

قانون حمايت از خانواده

به موجب حمايت از خانواده هاي ايراني، به پيشنهاد قوه قضاييه در تير ماه سال 1386، يك قانون جديد به عنوان «قانون حمايت از خانواده» در مجلس به تصويب رسيد. به موجب اين قانون تمام مسائل مربوط به خانواده مورد بررسي قرار مي گيرد. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب: وكيل خانواده ، وكيل طلاق ، طلاق توافقي ، وكيل خانم ، وكيل پايه يك ، موسسه حقوقي ، موسسه حقوقي حجتيان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۴۸ توسط:writer موضوع: نظرات (0)