موسسه حقوقی حجتیان موسسه حقوقی حجتیان .

موسسه حقوقی حجتیان

نکات قراردادهای کاری

نکات قرارداد کاری
قرارداد کاری

نکات قراردادهای کاری که باید رعایت شود

نکات قراردادهای کاری..!

تنظیم قرارداد یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار در زندگی بسیاری از اشخاص می باشد. گاها می‌تواند منافع زیادی برای شخص به همراه آورد و یا در صورت عدم توجه به نکات دقیق حقوقی درج شده در متن قرارداد می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری برای  افراد در پی داشته باشد. به همین دلیل اگر چه ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم نکات اصلی که باید در قرارداد گنجانده شود را بدانید.

خدمات موسسه حقوقی حجتیان وکیل پایه یک دادگستری:

وکیل طلاق

وکیل خانواده

اما قویا توصیه می‌کنیم حتما در تنظیم قرارداد با وکیلی مجرب مشورت نموده تا از ضررهای احتمالی پیش رو و مراجعه به مراجع قضایی و داوری پیشگیری شود.

اگر چه قانون هر توافقی بین افراد را محترم می شمارد اما این توافق نباید برخلاف قانون باشد. در ادامه متن به توضیح پیرامون عنواین مختلف درج شده در متن قرارداد می‌پردازیم.

شرایط صحت قرارداد

برای صحت قراردادها طبق ماده‌ی 190 قانون مدنی دارا بودن چهار شرط لازم است:

  1. قصد و رضای طرفین.
  2. اهلیت طرفین.
  3. موضوع معینی که مورد معامله باشد.
  4. مشروعیت جهت معامله.

انواع قراردادها

قراردادها عناوینی مختلفی دارند مانند:

  • استخدام
  • پیش فروش آپارتمان
  • مشارکت در ساخت
  • اجاره
  • پیمانکاری
  • قرارداد مشارکت مدنی و…

بنابراین لازم است که قرارداد با نیاز هر کسب و کار و کاملا متناسب با آن تنظیم شود و بر همین اساس نمی‌توان برای همه‌ی قراردادها متنی آماده و از پیش تعیین شده‌ی یکسانی تنظیم نمود. پیشنهاد ما به شما این است در حوزه‌های اختصاصی هر قرارداد با متخصص آن حوزه مشورت نمایید تا ضرر و زیانی متوجه شما نشود.

نکات قراردادهای کاری

مطالب کاربردی:

مطالبه های حقوقی

در ادامه شما را با 10 تا از نکات قراردادهای کاری مهم آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1- عنوان

یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین اقدامات در تنظیم قرارداد انتخاب عنوان مناسب با حدود تعهدات و مفاد قرارداد مورد نظر طرفین قرارداد می‌باشد.

2- طرفین قرارداد

یک قرارداد می‌تواند بین دو یا چند نفر و یا بین اشخاص حقوقی و یا حقیقی تنظیم شود که لازم است مشخصات کامل طرفین قرارداد در متن قرارداد گنجانده شود. چنانچه قرارداد با شخص حقوقی (شرکت) باشد، لازم است نام شخص حقوقی، شناسه ملی، شماره‌ی ثبت و نشانی آن نوشته شود.

لازم به ذکر است که در قراردادهایی که با شرکت‌ها بسته می‌شود طرف قرارداد شرکت محسوب می‌شود نه مدیران شرکت. همچنین مسئولیت اجرای تعهدات با شرکت می‌باشد مگر آنکه خلاف آن در قرارداد ذکر شود.

در مورد شرکت‌ها باید آگهی تاسیس شرکت، آگهی ثبتی آخرین تغییرات شرکت، اساس‌نامه و حق امضاداران آن شرکت مورد برررسی قرار گیرد و لزوما باید ملاحظه‌ی اساس‌نامه شرکت و آگهی آخرین تغییرات مندرج در آن مشخص شود که شرکت در محدوده‌ی موضوع فعالیت خود قصد انعقاد قرارداد داشته باشد. همچنین اشخاصی که برای شرکت حق امضای اسناد و قرارداد را دارا می‌باشند همچنین نمایندگی‌های شرکت محرز باشد. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .


برچسب: وکیل خانواده،وکیل طلاق،وکیل انحصار وراثت،وکیل خانم،موسسه حقوقی،موسسه حقوقی حجتیان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۰:۴۳ توسط:writer موضوع: نظرات (0)